8 OK AMIÉRT EL KELL OLVASNOD MEIK WIKING HYGGE CÍMŰ KÖNYVÉT


"A hygge azt jelenti, hogy hozzuk ki a legtöbbet abból, amiből sok van: a mindennapokból."


Annak ellenére, hogy jó néhány félig elkészült könyves jegyzet pihen a piszkozatok között, sosem került még ki a blogra egyetlen könyvajánló sem. Viszont Meik Wiking - HYGGE című könyve olyan óriási impulzusbomba volt számomra, hogy azonnal ki akartam írni magamból azokat a gondolatokat, amik a könyvvel kapcsolatban kavarogtak bennem.

Már az első oldalak után úgy éreztem, hogy ezt a könyvet mindenkinek el kellene olvasnia legalább egyszer, most pedig össze is szedtem 8 okot a Miért?-re. 




1. Jól esik ránézni, hiszen tele van rengeteg csodaszép, hangulatos képpel. Legszívesebben mindegyiket kitűzném a Pinterest falamra, vagy legalább az íróasztalom fölötti parafatáblára, mert olyan meghitt hangulatot árasztanak magukból.

2. Kellemes érzés kézbe venni, lapozgatni. A lapjai nagyon finom tapintásúak és jó minőségűek. Olyannyira, hogy ezt még egy kütyümániás könyvmoly is értékelné.

3. Az olvasása közben harmónia telepszik az emberre. Ez nem is csoda, hiszen kis túlzással olyan, mintha a boldog élet receptkönyvét tartanánk a kezünkben. Benne vannak a hozzávalók, az elkészítés menete, na meg a várható végeredmény is. Egyszóval a konkrét recept, amelyet ha követünk, mi is rátalálunk a boldogságra.

4. Ahogyan haladunk előre a könyvben, és egyre jobban kirajzolódik előttünk a hygge lényege, rájövünk, hogy ezek a dolgok a mi életünkben is megvannak, sőt, még szeretjük és élvezettel is csináljuk őket, csak éppen eddig nem szenteltünk túl nagy figyelmet nekik.

5. Rengeteg példa, recept, gyakorlat és apró rituálé van a könyvben, amik nemcsak a dán életvitelbe illeszthetők be, hanem mi magunk is könnyedén tudjuk ezeket alkalmazni. Nem kell nagy, és költséges dolgokra gondolni, hiszen ahogyan a könyv végére kirajzolódik előttünk, a boldogság az apró dolgokban rejlik. Pontosabban abban, hogy hajlandóak vagyunk igazán megélni ezeket az apró momentumokat, és hálát tudunk adni értük.




6. Amint erre rájövünk, sokkal elégedettebb leszünk az életünkkel, teljesebbnek és boldogabbnak fogjuk érezni magunkat, és ehhez csak az kell, hogy megálljunk egy pillanatra és alaposan megvizsgáljuk az életünket. Persze megtehetnénk mindezt a könyv elolvasása nélkül is, de szerintem a legtöbben nem tesszük meg. Vagy ha mégis, akkor meg nem látjuk a fától az erdőt. A könyv tulajdonképpen ebben segít nekünk.

7. A könyv még az elolvasása után bő egy héttel is hatott rám. Lenyugtatott és ezáltal én magam is lelassítottam egy kicsit. Világ életemben folyamatosan kapkodtam és rohantam állandóan, akkor is ha nem voltam késésben, de most egy kellemes nyugalom szállt rám. Minden pillanatban "jelen tudok lenni", és végre összeszedettnek érzem magam.

8. Ez határozottan egy többször olvasós könyv. Olyannyira, hogy én meg is jelöltem benne a kedvenc részeimet, így ha egy kicsit elkanászosodnék, akkor újra elővehetem, és feltöltődhetek belőle. És ami még külön tetszik benne az az, hogy minden alkalommal tud valami újat mondani, minden olvasással felfedezek benne egy-egy újabb bölcsességet.




Az elolvasása után valószínűleg megkérdezzük majd magunktól, hogy: Tényleg ez lenne a boldogság? Ennyi az egész? A válasz nagyon egyszerű: Igen! Hogy miért, azt Benjamin Franklin szavai foglalják össze szerintem a legjobban. Ebben benne van a hygge - és ezáltal a boldog élet lényege is: 


"A boldogság inkább a nap mint nap megtörténő, apró, kellemes és élvezetes pillanatokból áll, semmint hatalmas szerencsés eseményekből, melyek ritkán esnek meg velünk."


Olvastátok már ezt a könyvet? Ha igen, akkor osszátok meg bátran 
a véleményeteket akár itt kommentben, akár emailben, vagy Facebook üzenetben. 
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy nektek, hogy tetszett.


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése