SUNDAY SPA

A vasárnapok nálam általában a feltöltődésről és a kikapcsolódásról szólnak. Ilyenkor egyrészt igyekszem pótolni az elmúlt heti kimaradásokat, másrészt pedig "felkészítem" magam a következő hét kihívásaira. Az elmúlt 1-2 évben sikerült kialakítanom egy olyan 'sunday spa' rutint, ami alatt nemcsak, hogy testileg és lelkileg is teljesen kicserélődök, de hosszú távon is jól működik. Én azt vallom, hogy az a fél-1-2 óra igenis mindenkinek jár, legalább hetente egyszer, hogy azt önző módon csak és kizárólag magára fordítsa.


Mielőtt belevágnék a kis szertartásomba, először is igyekszem kellemes és megnyugtató környezetet varázsolni magam köré, hogy a lehető legjobban érezzem magam a következő 1-2 órában. Általában keresek valami hangulatos zenét, és 'beizzítok' egy kellemes illatosított gyertyát, aztán jöhet is a kényeztetés.

1. lépés: Radírozás
Mivel a különböző kencék hatóanyagai sokkal könnyebben ki tudják fejteni a jótékony hatásukat, ha egy megfelelően előkészített, tiszta arcbőrre visszük fel őket, nálam minden sunday spa egy alapos arcradírozással kezdődik. Erre a célra a Garnier - Pure Active mitesszer eltávolító bőrradírját szoktam használni, ami szuperül eltávolítja az elhalt hámréteget és kellemesen hűsíti a bőrt. Nagyjából 5 évvel ezelőtt vásároltam meg belőle az első tubussal és azóta töretlenül kitartok mellette. 

2. lépés: Gőzölés
Mivel fiatalabb koromban eléggé pattanásos volt a bőröm, viszonylag hamar bekerült az arcápolási rutinomba az arcgőzölés. Akkoriban az elsődleges cél a gyulladáscsökkentés volt, így még mielőtt meg lett volna az arcszaunám, egyszerűen leforráztam egy maréknyi szárított kamilla virágot, dobtam a fejemre egy törölközőt és a gőzölgő kamillás víz fölött puhítottam nagyjából 10-15 percen keresztül az arcbőrömet. Ez azóta annyiban módosult, hogy most már csak sima vízzel szaunáztatom az arcom egy jó 10 percig, majd amikor már kellőképpen puha lett az arcom, jöhet az arcmaszk.

3. lépés: Arcpakolás
Az egész sunday spa legkellemesebb része számomra az arcpakolás, részben azért, mert amíg a maszk dolgozik, én közben tudok mással foglalkozni. Talán korábban már említettem Nektek, hogy javíthatatlanul rajongok a különféle arcmaszkokért, ezért időről- időre szeretek kipróbálni újabb darabokat. A jelenlegi kedvencem a Lush - Brazened Honey nevű, fertőtlenítő, méregtelenítő, és egyben nyugtató hatású arcpakolása, aminek egyébként nagyon kellemes gyömbéres-mézes illata van. Nem kifejezetten száraz bőrre való, de ettől függetlenül nálam szuperül működik. Csak arra kell odafigyelni, hogy utána megfelelően hidratáljuk a bőrt egy jó arckrémmel.

4. lépés: Tisztítás
Az arcpakolásokat általában 15-20 percig, vagy száradásig kell fennhagyni a bőrön, én viszont gyakran csak egy óra múlva szoktam őket lemosni, hogy rendesen ki tudják fejteni a hatásukat. A lemosáshoz eddig sima langyos vizet használtam, amióta viszont megvan a Lush - Buche de Noel arctisztítója, azóta ezzel mosom le a maszkokat. Egyrészt azért, mert szuperül hidratál, másrészt pedig azért mert elképesztően puhává varázsolja a bőrt. Na és az sem egy elhanyagolható szempont, hogy isteni finom, mandulás illata van. Az egyetlen hátránya, hogy csak a karácsonyi időszakban lehet kapni, ezért igyekszem vele spórolni, hogy jövő decemberig kitartson.

5. lépés: Hidratálás
Ezennel el is érkeztünk az utolsó lépéshez, a hidratáláshoz, ami nemcsak a sunday spa során, hanem a hétköznapokban is nagyon fontos. Én most megint nagy krémkeresésben vagyok, ugyanis a korábban zsíros-kombinált bőröm az utóbbi hónapokban átment szárazba, és az eddig használt termékek már nem igazán válnak be. Most éppen a Naobay Oxygenating Cream Moisturizing termékét használom, ami 'tűzoltásnak' éppen jó, de ettől valami táplálóbbra lenne szüksége a bőrömnek. Ha van valami jót tippetek, azt szívesen fogadom. :)


Nálatok, hogy néz ki egy 'sunday spa'? Ismeritek, használtátok már ezeket a termékeket? Milyenek a tapasztalataitok velük kapcsolatban?



5 megjegyzés :

  1. Nálam nem az arcra korlátozódik a dolog, hanem minden 3. napon van hajmosás, körömlakkozás, szőrtelenítés, hámlasztás és heti egyszer Elmex gél, kéthetente pedikűr. Kb. 3 naponta a szemöldökömet is formára szedem, meg persze ha kiáll egy szál, akkor minden sminkelénél. Közben szoktam tévézni és a legjobb, ha csak én vagyok otthon :)

    VálaszTörlés
  2. Én "szépség napot" szoktam tartani. :D Van hogy nekem is csak arcra korlátozódik, de van hogy olyan mindenes, hajmosás, testradír....
    Most készülök arcszaunát venni, mert utálok a gőz fölött görnyedni, na meg félek, hogy vagy a hajam vagy a törölköző egyszer lángra kap. Milyen arcszaunád van? Jól működik?
    Egyébként én is a maszkokat szeretem a legjobban. :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem november óta műkörmöm van, úgyhogy szerencsére havonta egy alkalommal kell csak bíbelődni vele. A hajmosás és a szemöldökszedés pedig szükségszerűen történik. :D Érdekes, de van olyan, hogy hetente kell igazítanom a szemöldökömön, máskor meg egy hónapig nem nő szinte semmit sem.

    VálaszTörlés
  4. A hagyományos gőzölés kicsit macerásabb meg hosszadalmasabb volt nekem is, bár akkor is ugyanúgy görnyedtem a gőz fölé, mint most. :D Én egyébként egy Pampering márkájú (legalábbis csak ennyi van ráírva a készülékre :D) szaunát használok, amit még vagy 3 éve vettem egy helyi kis turkálóban. Maximálisan elégedett vagyok vele, hamar felmelegíti a vizet, úgyhogy nem kell rá sokat várni, és szabályosan adagolja a gőzt is. Itt szerintem egyébként nem sokat számít a márka, nagyjából ugyan azt tudja mindegyik. :)

    VálaszTörlés