6 - 9 HÓNAPPAL AZ ESKÜVŐ ELŐTT - TIPPEK A MENYASSZONYI RUHA KIVÁLASZTÁSÁHOZ

Az esküvő megszervezése során szerintem az egyik legizgalmasabb dolog a menyasszonyi ruha kiválasztása. A legtöbben már kislány korunktól kezdve erről álmodozunk, hogy a nagy napon majd habos-babos ruhában, igazi hercegnőként állunk hercegünk oldalán. Persze időközben a prioritások és az ízlések is változnak, de a ruha kérdésre úgy gondolom, hogy igenis érdemes időt szánni. Szerencsére mi már túl vagyunk rajta, ezért úgy gondoltam, hogy megosztom veletek is a tapasztalataimat, amivel remélhetőleg tudok segíteni, vagy legalább inspirációt adni az esküvő előtt állóknak.




Kölcsönzés - vásárlás - varratás
Az első és legfontosabb, hogy eldöntsük, pontosan mit szeretnénk. Kölcsönözni, vásárolni, vagy pedig varratni. Én első körben mindenképpen a kölcsönzésben gondolkodtam, már csak azért is mert megtartani amúgy sem szerettem volna a ruhát, és azt gondoltam, hogy a 3 megoldás közül ez a legolcsóbb. Aztán hamar kiderült, hogy tévedtem. Nem is kicsit. A divatosabb fazonok kölcsönzési ára nagyjából 150 ezer Ft-tól indul, ezek legtöbbször elég egyszerűek. Az igazán szép, aprólékosan díszítettek kb. 200 ezer Ft-tól bérelhetőek, a határ pedig a csillagos ég. Ezek egyébként nem a legmenőbb szalonokból való dizájner ruhák, hanem "egyszerű vidéki" ruhaszalonok árai. Nyilván lehet ennél olcsóbban is találni, de amiket én néztem, ott ennyiért futottak a ruhák.

A következő fázisban a vásárláson gondolkoztam. Sokaktól hallottam, hogy érdemes kimenni Romániába, mert ott jóval olcsóbban meg lehet vásárolni az itthoni modelleket, de mivel elég sok ellenpéldát is olvastam, erről hamar lebeszéltem magam. 

Azt vettem észre egyébként, hogy a menyasszonyi ruha kiválasztásánál 2 típus létezik. Van, aki úgy van vele, hogy miért fizessen több százezret egy ruháért, ami kb. 8-10 órát lesz csak rajta, a másik tábor viszont azt mondja, hogy (jó esetben) egyszer fog férjhez menni, akkor meg már igenis legyen csodaszép ruhája, még akkor is, ha többet kell érte fizetnie. Sokáig én is eközött a két gondolat között őrlődtem, de végül sikerült megtalálnom a tökéletes megoldást. Az Esküvői Ruha Plázát egy véletlen keresgélés folytán találtam meg az interneten, és végül itt varrták meg nekem a tökéletes esküvői ruhát, amiről mindig is álmodtam. A honlapon mindent leírnak ami fontos lehet, illetve rengeteg ruháról van fent náluk kép, ezeket érdemes megnézni. Úgy tudom, hogy Debrecenben és Budapesten vállalják esküvői- és menyecske ruha megvarrását. Az árak nagyon korrektek, az én ruhám boleróval, abronccsal, szalaggal együtt nagyjából annyiba került, mint egy divatosabb "egyszerű" ruha. De ezt ugye utána el tudom adni, szóval a nagy része simán visszajöhet. A lényeg tehát, hogy minden lehetőséget érdemes végiggondolni.




A fazon kiválasztása
A 2. legnehezebb kérdés, hogy pontosan milyen fazont válasszunk. Én azt javaslom, hogy érdemes előre kinézni 2-3 fazont (a Pinteresten biztos, hogy fogtok találni nektek tetszőt), és ezzel a viszonylag konkrét elképzeléssel menni a ruhapróbára. Hiszen úgy sokkal nehezebb lesz a keresgélés, ha azt sem tudjátok, hogy mit szeretnétek. Érdemes több fazont is felpróbálni, esetleg olyat is, amit magatoktól nem biztos, hogy felvennétek, mert simán lehet, hogy pont az fog jól állni. Szerintem egy bizonyos mértékig érdemes hallgatni a szalonban dolgozókra, mert nekik ebben már bőven van tapasztalatuk, és sokszor első ránézésre tudják, hogy melyik fazon fog jól állni.

Vannak olyan helyek, ahol kikötik, hogy maximum 2-3 kísérőt vihetünk magunkkal. Én egyébként sem ajánlanék ennél többet, mert minél több barátnő van jelen, annál több eltérő vélemény lesz, annál jobban el fognak bizonytalanítani, és annál nehezebben fog megszületni a döntés.

Nekem a Pinterest-es barangolások végére 2 fazon maradt, amit mindenképpen fel akartam próbálni: a sellő fazonú, és a kisebb abroncsú hercegnős modell. Mindkettő nagyon tetszett felvéve, de végül lebeszéltem magam a sellő fazonról, mondván, hogy hasonló ruhát még "bármikor" viselhetek később. A ruhám felső része szív alakban kivágott, és mivel nem szeretnék a templomban csupasz vállat villantani, így csináltattam hozzá egy csodaszép, hátul cipzározható csipke bolerót is. (Úgy tervezem, hogy ezt mindenképpen megtartom, mert más ruhákkal is gyönyörűen mutat.) Nyilván mindenki maga dönti el, hogy zavarja-e, ha kilátszik a válla, minden esetre én úgy tudom, hogy ez amolyan "íratlan szabály", hogy fedetlen vállal nem lépünk a templomba.


Keretösszeg meghatározása
Már a nézelődésnél célszerű kitűzni egy keretösszeget, ami felé semmiképpen sem szeretnétek menni. Ezt úgyis meg fogják kérdezni már az első ruhapróbán, és csak olyan darabokat fognak mutatni, amik nagyjából beleférnek a keretbe. Azért csak nagyjából, mert első körben valószínűleg a maximális összeg, vagy picivel afeletti ruhákat fognak ajánlani, szóval ezzel érdemes számolni. Legalábbis ahol mi voltunk, ott ez így ment.




A ruha méretének kiválasztása
Egy fontos tipp még a ruhaválasztással kapcsolatban, hogy ha egy mód van rá, akkor ne válasszatok a jelenlegi méreteteknél kisebbet. Sokan úgy mennek ruhát választani, hogy még 5-10 (vagy akár még több) kg-ot le akarnak dobni a nagy napig, de sajnos ez az esetek nagy részében nem jön össze. Ez pedig csak egy felesleges stresszforrás, amiből amúgy is lesz elég.


Kiegészítők - a kevesebb, több
Az esküvői ruha mellett a kiegészítők kiválasztására is érdemes kellő időt szánni. Tudjátok jól, hogy én alapból is a minimalizmus híve vagyok, és ez az esküvőszervezésnél hatványozottan előjön. Szerintem itt különösen igaz az, hogy a kevesebb több. Ha a ruhánk nagyon részletgazdag, sok csipkével, vagy gyönggyel, strasszal díszített, akkor a kiegészítőkkel érdemes csínján bánni. Az én ruhámon elég sok csipke lesz, ezért nagyon letisztult ékszereket fogok választani. Ezek egyelőre még nincsenek meg, pont azért, mert még gondolkodom a tökéletes kombináción.




Milyen legyen a cipő?
Bár a cipőnk nagy valószínűséggel szinte egyáltalán nem fog látszani a ruha alatt, mégis nagyon sok múlik rajta. Hiszen, ha kényelmetlen, túl kicsi, túl, nagy, töri a lábunk, nem tudunk benne biztonságosan közlekedni, akkor az egész napunkat elronthatja. A neten jó pár gyönyörű menyasszonyi cipőt találtam, de közel 30 ezret semmiféleképpen sem akartam kiadni érte, hiszen ez többet biztosan nem lenne a lábamon. Így végül egy olyan kompromisszumos megoldást találtam, hogy vettem egy nagyon egyszerű, szaténborítású, klasszikus menyasszonyi cipőt az egyik kínai üzletben 3500 Ft-ért, ami csak a szertartásokon, illetve a fotózáson lesz rajtam, és mellé vettem még egy nagyon kényelmes és csinos magassarkú szandált a Tamarisban, amit az este további részében fogok majd viselni. Ez már valamivel drágább volt, viszont olyan jó a színösszeállítása, hogy bármilyen nyári ruhával jól mutat, szóval az esküvő után is tudom majd hordani.

Ahogy látjátok, elég sok részletre oda kell figyelni egy ruha kiválasztásánál is, szóval szerintem tényleg érdemes időt szánni rá, és már az esküvő előtt 6-9 hónappal célszerű nekiállni a keresgélésnek. Remélem, hogy tudtam adni pár ötletet, vagy hasznos tanácsot. Ha kíváncsiak vagytok az esküvői sorozat korábbi részeire is, akkor itt el tudjátok őket olvasni:

1. Esküvői menetrend összeállítása
2. A stílus és a színek kiválasztása


Nektek milyen az álomruhátok?

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése