MIÉRT ÉPPEN MÉHVIASZ GYERTYA? A BEE MÉHVIASZ GYERTYÁK TÖRTÉNETE

Bár korábban a Facebookon, illetve Instagramon már megosztottam Veletek, hogy gyertyakészítésbe kezdtem, a részletekről és a miértekről eddig még nem esett szó. Mivel elég sokan érdeklődtetek erről, úgy gondoltam, hogy mesélek egy kicsit a háttérsztoriról is, úgyhogy a mai posztban megismerhetitek a Bee Méhviasz Gyertyák történetét.




Azt szokták mondani, hogy minden rosszban van valami jó, és ez a méhviasz gyertyákra is igaz, ugyanis az egész ötlet egy problémából indult ki. A vőlegényem 3 éves kora óta szenved az allergiától, és mivel a gyógyszerek, amiket korábban kapott, folyton álmosították, a tavalyi évet arra szántuk, hogy mindenféle természetes terápiát bevetettünk, amiről valahol azt hallottuk, hogy működik. A speciális diétától kezdve az akupunktúrán át, a búzafűleven és a homoktövis leven keresztül szinte mindent kipróbáltunk.

Gyakorlatilag így került képbe a méhviasz is, ugyanis nagyon jókat olvastam az apiterápiás hatásáról. A lényeg tulajdonképpen az, hogy a méhviasz égés közben negatív töltésű elektromos részecskéket bocsát ki magából, amik megtisztítják a levegőt a portól, polleneketől, és az egyéb allergizáló elemektől. Ez persze még közel sem minden, de nekem már bőven elég volt ahhoz, hogy felvegyük a kipróbálandó terápiák listájára.

Nagyon tetszett benne az, hogy önmagában is kellemes, enyhén mézes illata, és gyönyörű narancssárgás színe van. Az pedig, hogy mindez teljesen természetes, még dobott az egészre egy lapáttal.

Aztán ahogy egyre többet olvastam a méhviaszról, és úgy általában a gyertyákról, egyre jobban erősödött bennem az, hogy ezt mindenképpen ki kell próbálnunk. Alapvetően imádom a gyertyákat, viszont miután megtudtam, hogy a csilli-villi, színes-illatos gyertyákat mindenféle mesterséges anyaggal kezelik mire elérik a végső formájukat, eléggé megváltozott a véleményem róluk. Egyszer, ha lesz időtök, nézzétek meg, hogy az otthoni gyertyáitok miből készültek. Gyanítom paraffinból, ami egyébként a legolcsóbb gyertya alapanyag, és eléggé káros a szervezetre és a környezetre is.




Na de visszakanyarodva a méhviasz gyertyákhoz, mivel amúgy is nagyon szeretek kreatívkodni, nagy elánnal vetettem bele magam az első poharas gyertya elkészítésébe. Aztán jött az ötlet, hogy ezt másoknak is meg kell ismerniük, úgyhogy készítettem néhányat a családtagoknak is belőle. Miután mindenki nagyon pozitívan fogadta, eldöntöttem, hogy ezt egy nagyobb közönséggel is megismertetem, és gyakorlatilag így született meg a Bee Méhviasz Gyertyák ötlete.

Maga a méhviasz egyébként elég "érzékeny" anyag, fontos, hogy nagyon lassan hűljön ki, különben csúnyán berepedezik. Éppen ezért elég hosszú volt a tesztelési időszak, amire sikerült úgy kialakítani az öntési folyamatot, hogy végül ne repedezzenek be a kész gyertyák.

A fő koncepció az volt, hogy 100%-ban természetes gyertyát fogok alkotni, ami nemcsak szép, de a környezetre és a természetre is ártalmatlan, így az alapanyagok kiválasztásánál is erre törekedtem. A gyertyákhoz használt kanóc pamutból készült és nem tartalmaz fémszálat, így égés közben nem terheli a környezetet. Maga a viasz pedig üvegborítást kapott, ami kiürülés után újrahasznosítható, erről írtam is egy cikket a Bee Méhviasz Gyertyák blogjában.

natúr méhviasz gyertya mellett mindenképpen szerettem volna illatosított változatokat is, így első körben kiválasztottam 3 olyat, ami szuperül harmonizált a gyertya enyhén mézes illatával. Így született meg a citrom illatú Bee Brave, a levendula illatú Bee Happy és a fahéj illatú Bee Magic méhviasz gyertya. Az illatok kiválasztásánál is a minőséget tartottam szem előtt, ezért kizárólag 100%-os tisztaságú illóolajat adok a gyertyákhoz, amik így aromaterápiás hatással is bírnak. Fontos különbséget tenni az illatanyag és az illóolaj között, hiszen előbbi egy mesterségesen előállított anyag, míg utóbbi abszolút természetes alapanyagokból készül.

Az, hogy melyik gyertya pontosan milyen hatással van a szervezetre, egy külön bejegyzést is megérne, de röviden annyit érdemes tudni, hogy a levendula elsődlegesen egy ellazító, relaxálást könnyítő illat, a citrom frissít és élénkít, így tanuláshoz, vagy nagy koncentrációt igénylő feladatok közben ajánlott használni, a fahéj pedig elűzi a rossz hangulatot és a negatív gondolatokat, illetve csökkenti az étvágyat is, így diéta esetén is sokat segíthet.

Azoknak, akik nem tudnak dönteni az illatok közül és legszívesebben mindegyiket kipróbálnák, készítettem egy induló csomagot, ami mind a 4 gyertyából tartalmaz egy minta méretet. Ez bőven elég ahhoz, hogy mindenki megtalálhassa a kedvencét, hiszen ezek az apróságok is kb. 6 órán keresztül képesek égni. Ezeket egyébként bátran merem ajánlani esküvőkre köszönőajándéknak is, hiszen nem egy megszokott ajándék, mégis nagyon bájos. Nálunk ezt fogják majd kapni a vendégek, egy helyes kis papírszalaggal átkötve, amin a nevünk és az esküvőnk dátuma fog majd szerepelni. Ha elkészül, mindenképpen mutatok majd róla képet. :)

Az alap illatok mellett egyébként van lehetőség egyéni elképzelés szerint saját illatú gyertya megrendelésére is, erről részletesebben itt olvashattok.

Rengeteg ötletem van még a gyertyákkal kapcsolatban, mind az illatokat, mind a külsőt tekintve, úgyhogy ha nem szeretnétek lemaradni az újdonságokról, akkor érdemes csatlakozni hozzánk Facebookon és Instagramon (@beegyertya néven találtok meg) is. Itt a friss hírek mellett minden nap megosztok egy-két dekorációs tippet és felhasználási ötletet a gyertyákhoz, illetve ide kerülnek fel a nyereményjátékok és az akciók is. Hamarosan kezdődik az anyák napi akció, ahol szuper kedvezmények lesznek, úgyhogy érdemes lesz résen lenni, ha szeretnétek kipróbálni a Bee Méhviasz Gyertyákat.  

Most viszont Nektek is készültem egy "személyre szabott" ajándékkal: ha legalább 3.000 Ft értékben vásároltok, és a rendelés leadásakor a megjegyzés rovatban feltüntetitek az "INSPIRALLAK" kódot, akkor küldök ajándékba egy Bee Starter Box - méhviasz mintagyertya válogatást is a rendelésetek mellé. Ha szeretnétek kipróbálni a méhviasz gyertyáinkat, akkor irány a >> shop << 



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése