SZÉPÍTŐ (BÁJ)ITALOK

Gyerekkorunk meséiből talán még mindannyian emlékszünk a különleges erejű bájitalokra, amiket a főhősnők miután megittak, azonnal megfiatalodtak tőle. Habár a valóságban azért nem megy ilyen egyszerűen a dolog, a természet kincseskamrájában rengeteg olyan szépítő és fiatalító alapanyag megtalálható, amikből nagyon hatásos „bájitalok” készíthetőek. Ma ezek közül szeretném Nektek megmutatni kedvenceimet.


Talán nem mondok újat azzal, hogy az én kedvenc bájitalaim a teák, és nemcsak azért mert a hűvösebb napokon kellemesen átmelegítenek, hanem azért is, mert természetes módon szépítenek és gyógyítanak. A kamilla például nagyszerű gyulladáscsökkentő és nyugtató hatásáról ismert, ami külsőleg és belsőleg alkalmazva is rendkívül hatásos. A pattanásos arcbőrt nagyon szépen gyógyítja a kamillafüves párologtatás, de a leforrázott teafiltert a szemünk alá téve könnyedén megszabadulhatunk a reggeli szemkörnyéki puffadástól is. A kamillatea ízét sokan nem szeretik, főképp ízesítés nélkül, viszont elkortyolgatva enyhíti a gyomorfájást és nagyban segíti a pihentető alvást is, így reggel sokkal frissebben ébredhetünk tőle.

Az utóbbi években itthon is nagy népszerűségnek örvend a zöld tea, ami a natúr mellett már a legkülönfélébb ízesítésekben is kapható. Az interneten rengeteg cikket és tanulmányt lehet találni a széles körben tapasztalható pozitív hatásáról. Én legfőképpen a kettőssége miatt szeretem nagyon, ugyanis ha az ajánlásnak megfelelően 5 percig áztatom, akkor szuperül ellazít és lenyugtat, ha viszont 15-20 percig hagyom ázni, akkor sokkal jobban felpörget, mint egy csésze kávé. A vizsgaidőszakban nagyon szerettem ezt az áldásos hatását, mert amellett, hogy ébren tartott, nagyon jól élénkített és javította a koncentrációmat, így sokkal könnyebben ment vele a tanulás.


Az édesszájúak nagy kedvencei minden bizonnyal a turmixok lesznek a szépítő bájitalok közül, már csak azért is mert végtelen kombinációban elkészíthetőek, így tulajdonképpen lehetetlen megunni őket. Én sokszor lusta vagyok, és nincs kedvem a turmixolással – majd később a gép mosogatásával – tölteni az időt, ezért csak a’la natur eszem meg a gyümölcsöket, pedig ha belegondolok, egy pohár felturbózott turmixszal simán kiváltható például egy gyors – és nem utolsósorban egészséges – reggeli is. Ha viszont veszem a fáradságot, akkor leggyakrabban banánból, vagy bogyós gyümölcsökből készítek frissítő italokat. A banán például olyan tápanyagokat tartalmaz, amelyek elengedhetetlenek a bőr számára. A benne lévő C- és B6-vitamin segít a bőr erősségének és rugalmasságának megőrzésében.

A bogyós gyümölcsökre általánosságban jellemző, hogy az egyik legjobb antioxidáns források és immunerősítők. Az eper C-vitamin tartalma például a citrusfélékkel is simán felveszi a versenyt, a fekete ribizli pedig erős gyulladáscsökkentő hatással bír, és ezt a tulajdonságát feldolgozás után is megőrzi.


Hazudnék, ha azt mondanám, hogy megszállott híve vagyok az egészséges táplálkozásnak, hiszen az édességekről (cukorka, csoki, chips bármikor és bármekkora mennyiségben jöhet :D) és az alkalmankénti gyorskajáról még most sem nem tudok lemondani, viszont a megfelelő folyadékfogyasztást rendkívül fontosnak tartom. Mondhatni ez az egyik vesszőparipám, amivel Anyukámat gyakran az őrületbe kergetem, de remélem, tudja, hogy csak szeretetből teszem. :D (Ezért is kapott az idei Inspirációs naplóban központi szerepet a folyadékfogyasztás.) Gyakran hallani, hogy a tiszta víz az egyik legegészségesebb és legolcsóbb testsúlycsökkentő-méregtelenítő „szer”, és ezzel én is egyetértek. Mindamellett a legjobb hidratáló is egyben, úgyhogy mielőtt méregdrága kencékkel próbálnánk orvosolni a száraz bőrünket, érdemes előbb megfigyelni, hogy elegendő folyadékot fogyasztunk-e (nem, a leves, a kapucsínó és társai továbbra sem számítanak bele), és ha nem, akkor szükség szerint fokozatosan növeljük a mennyiséget. Nekem a legjobb módszerem erre az, hogy kiteszek magam mellé az asztalra egy fél literes vizes palackot, és a nap folyamán folyamatosan kortyolgatok belőle. Így, hogy szem előtt van, gyakrabban eszembe jut, hogy igyak, mint ha folyton a csaphoz kellene szaladgálnom.

Azoknak, akik az íztelensége miatt választanak mást a víz helyett, jó alternatíva lehet a gyümölcsökkel felturbózott változat. Dobjunk néhány idénygyümölcsöt egy vízzel teli palackba, hagyjuk állni pár órát, míg az ízek kioldódnak, aztán már fogyaszthatjuk is. A citromos- gyömbéres- uborkás verzió például kiváló méregtelenítő koktél, ami nyáron, lehűtve a legfinomabb szomjoltó. De ízlés szerint tehetünk bele bogyós gyümölcsöket, kiwiszeleteket, vagy bármit, amit csak szeretnénk.




Nektek mi a kedvenc szépítő italotok?



4 megjegyzés :

  1. Az én kedvenc csodaitalom aloe vera, tisztít és táplál, jó a bőrömnek és az emésztésemnek! :)

    A gyümölcsök-zöldségek is gyakran terítéken vannak nálam, de mióta ezt az előadást láttam, azóta kizártnak tartom, hogy beviszem belőlük az összes vitamint, amire szüksége lenne a szervezetemnek. Rémisztő adatok vannak benne... https://www.youtube.com/watch?v=2kokV3cX0mA

    VálaszTörlés
  2. Úgy imádom ezt a posztot :) Én teát és bubimentes vizet iszok felváltva, már több, mint fél éve. Sokkal jobb a közérzetem, nem puffaszt fel, nem nehezít el, mint a legtöbb cukros vacak. :D Szerencsére nem vagyok édesszájú, így nem gátol meg semmi az egészséges életmódban :D Nagyon szeretem még a Sunday spa írásodat, és ezt a két cikket vegyíteném, hogy egy jó kis arcmaszk közben/után milyen jól esik egy meleg tea egy meleg fürdővízben :) :)

    VálaszTörlés
  3. Az aloe verát én mindig a pattanásokra (vagyis inkább azok nyomaira) szoktam tenni, mert nagyon szépen begyógyítja a sérült bőrfelületet. :)

    Nagyon érdekes az előadás, amit linkeltél. A barátom sokat tanult erről, úgyhogy tőle is elég "rémtörténetet" hallottam a témában.

    VálaszTörlés
  4. Jajj de drága vagy, örülök, hogy ennyire tetszik. :)

    VálaszTörlés