ALAPOZÓK SZÁRAZ BŐRRE | MAC - STUDIO SCULPT

Az alapozóvásárlás számomra mindig is macerás dolog volt. A legnagyobb probléma talán a bőség zavara, ugyanis annyi féle-fajta alapozót lehet már kapni, hogy ember legyen a talpán, aki tud közülük választani. Miután sikerül megállapítanom a saját bőrtípusomat, és kitalálom, hogy pontosan milyen fedésű, állagú és finisű alapozót szeretnék, még mindig jó pár termék marad a kalapban, amik közül választhatok, így ez számomra mindig egy hosszú folyamat.

A helyzetet pedig tovább nehezíti az is, hogy nagyjából egy évvel ezelőtt a kombinált-zsíros bőröm egyik pillanatról a másikra átcsapott szárazba, és míg korábban folyton azokat a termékeket kutattam, amelyek a lehető legjobban lemattítják az arcomat, most már a hidratáló és amolyan 'egészséges fényt' kölcsönző alapozók és primerek megtalálása jelent nagy feladatot. Az utóbbi időben viszont sikerült kipróbálnom 4 alapozót is, amik száraz bőrön elég jól működnek, ezért arra gondoltam, hogy egy mini sorozat keretein belül Nektek is bemutatom őket, hátha tudok vele segíteni az alapozóvásárlás előtt.




Azt előre leszögezem, hogy ezek nem kifejezetten olcsó darabok, de ennek is megvan az oka. Drogériákban már jó ideje nem próbálkozom, ugyanis szerintem egy teszter alapján, amit maximum a kézfejemen tudok kipróbálni a neonfényben, képtelenség eldönteni, hogy melyik lenne a megfelelő darab. Korábban elég sok alapozótól váltam meg így végül, mert utólag kiderült, hogy nem passzolt a színe, vagy csak egyszerűen nem szerette a bőröm, vagy nem volt kellemes viselni. Ezért most már inkább olyan helyen vásárolok, ahol hozzáértő eladók segítenek a döntésben, és vásárlás előtt 'fel is próbálhatom' az adott darabot. Így nagy eséllyel azelőtt kiderül, hogy valami működik-e nálam, hogy akár pár ezer forintot is ki kellene adnom érte. Persze itt is benne van a pakliban, hogy hosszú távon mégsem fog beválni az adott termék, de eddig szerencsére még mindig sikerült jól választanom.

Az én bőröm egyébként a száraz-érzékeny típusba tartozik, amihez az orrom környékén még tág pórusok is társulnak. Szerencsére az illatanyagokra nem vagyok allergiás, így erre külön nem szoktam odafigyelni alapozóvásárlás során. Hűvösebb időben főleg a szemöldököm környékén szokott jelentkezni egy minimális hámlás, éppen ezért mindig használok az alapozó alá valamilyen hidratáló terméket. Eddig egy érzékeny bőrre való Eucerin arckrémet vittel fel reggelente az arcomra, de pár hete beszereztem a MAC Fix+ nevű hidratáló/sminkfixáló arcpermetjét, és mostanában azzal szoktam a reggeli hidratálást elvégezni.

A négy száraz bőrre való alapozó közül ma a legújabbat szeretném Nektek bemutatni, ami egyébként a legerősebb fedésű is egyben. A MAC Studio Sculpt-ra úgy találtam rá, hogy egy közepes-erős fedésű, jól építhető, természetes hatású és gazdagon tápláló alapozót kerestem. A Krémmánián elég meggyőző véleményeket olvastam róla, és miután a MAC-ben az eladó lány is ezt javasolta, gyorsan ki is próbáltuk. Lassan négy hete használom napi szinten ezt az alapozót, úgyhogy mostanra egész kiforrott véleményen van róla.




A csomagolásról röviden csak annyit, hogy egyszerű tubusos megoldást kapott, amiből könnyedén lehet adagolni az alapozót. A kupakja tekerős, így táskába is nyugodtan bele lehet dobni.

Ahogyan a fenti képeken is látjátok, egy elég sűrű, krémes állagú alapozóról van szó. Kézzel szerintem lehetetlen úgy felvinni, hogy szép, egységes legyen a végeredmény, lapos fejű alapozóecsettel pedig nem túl haladós a dolog, úgyhogy én a Coastal Scents duo-fibre ecsetét szoktam használni hozzá. Ha pedig soknak érzem a fedést, akkor a Real Techniques blender szivacsával tompítok rajta egy keveset.

Attól függetlenül, hogy ez egy kifejezetten gazdag és tápláló alapozó, mindenképpen javaslok alá hidratálókrémet, mert enélkül hajlamos a szárazabb részeket kiemelni. Ha viszont megfelelően előkészített bőrre visszük fel, egész nap kellően hidratált marad vele a bőr.

A nagyobb pórusokba sajnos látványosan beleül, ezért ha valaki hasonló problémával küzd, annak érdemes valamilyen primert is bevetni előtte a problémás területeken, hogy szép legyen a végeredmény.




A tartóssága átlagon felüli, nekem egy 8 órás munkanap végére is szinte ugyan olyan, mint amikor frissen felteszem. És emellett nagyon kellemes érzetet is ad a bőrnek, szinte egyáltalán nem lehet érezni, hogy ott van.

Azt hiszem a legutolsó kép a legmeggyőzőbb róla, itt látszik, hogy szépen kiegyenlíti az arcbőröm egyenetlenségeit, és az apróbb szeplőfoltokat is gond nélkül elfedi. Mindezt úgy, hogy nem tűnik maszkszerűnek a végeredmény, inkább egy olyan természetes és egészséges összhatást ad a bőrömnek.

Ahogy már fentebb is írtam, egy jól építhető alapozóról van szó, így hétköznapra és alkalomra is simán bevethető. Egyszerű, hétköznapi sminkhez egy nagyobb borsónyi mennyiség elegendő belőle, így ez a 40 ml szerintem 1-1,5 évig bőven ki fog tartani.

Szerencsére pattanásokat nem okozott nálam, úgyhogy én abszolút telitalálatnak érzem. A négy hetes teszt után azt mondhatom, hogy ha megfelelően előkészített bőrre visszük fel, akkor az egyik legjobb megoldás lehet száraz bőrűeknek.




Az ára sajnos nem éppen pénztárcabarát, ugyanis a 40 ml-es kiszerelés 9.600 Ft körüli áron kapható, viszont a jó pár drogériás mellényúlás után, és a termék rengeteg pozitív tulajdonsága miatt én azt mondom, hogy minden egyes fillért megér. Éppen ezért, ha Ti is hasonló tulajdonságú alapozót kerestek a száraz bőrötökre, és van rá lehetőségetek, akkor szerintem mindenképpen vessetek rá is egy pillantást alapozóvásárlás előtt.



Nektek melyik a kedvenc alapozótok? Ti milyen szempontokat tartotok szem előtt 
alapozóvásárlás során?


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése